Als salonmanager run je de salon @PUUR op school. Een salonmanager heeft 2 dingen nodig: kennis van management en vaktechnische vaardigheden. Daarom leer je een beleidsplan opstellen en medewerkers motiveren. Arboregels en -wetten op het gebied van kwaliteit en veiligheid zijn ook onderwerpen die je tegenkomt tijdens je lessen. Dit zijn vooral theorielessen, maar ook in de praktijk ga je flink aan de slag. Je leert specialistische haarbehandelingen uitvoeren en je vakmanschap op een creatieve manier inzetten.
De vakken Nederlands, rekenen en loopbaan & burgerschap horen standaard bij deze opleiding. Daarnaast volg je keuzedelen. Dit zijn aanvullende vakken die je net dat beetje extra geven.
Vakken
X-perience Venlo [OCHTEND]: (Maatschappelijke) Zorg, Verpleging, Pedagogiek, Sociaal Werk, Sport, Medisch Assisterenden, Wellness & Beauty
21 jan 2025
X-perience Venlo [OCHTEND]: (Maatschappelijke) Zorg, Verpleging, Pedagogiek, Sociaal Werk, Sport, Medisch Assisterenden, Wellness & Beauty
21 jan 2025
X-perience Venlo [OCHTEND]: (Maatschappelijke) Zorg, Verpleging, Pedagogiek, Sociaal Werk, Sport, Medisch Assisterenden, Wellness & Beauty
21 jan 2025
Ben je op 1 augustus 18 jaar of ouder. Dan betaal je voor schooljaar 2024-2025:
Cursusgeld BBL
Dit bedrag wordt jaarlijks door de rijksoverheid vastgesteld.
Ben je op 1 augustus 18 jaar of ouder. Dan betaal je voor schooljaar 2024-2025:
Lesgeld BOL
Dit bedrag wordt jaarlijks door de rijksoverheid vastgesteld.
Extra kosten
Ongeveer €395,- (studiejaar 1), €260,- (studiejaar 2) en €95,- (studiejaar 3) voor lesmateriaal. Exclusief aanschaf laptop.
Je hebt een eigen salon of bent salonmanager in een kapperszaak. Je stuurt het kappersteam aan en voert zelf behandelingen uit waar nodig. De kwaliteit bewaken is een van je belangrijkste speerpunten. Heeft een van je medewerkers moeite met een bepaalde techniek? Dan help je ze een handje of regel je bijscholing. Ook de boekhouding, planning en administratie behoren tot jouw verantwoordelijkheden. Zorgen dat de zaak er piekfijn uitziet, is voor jou een tweede natuur. Dat kun je niet allemaal alleen, dus motiveer je jouw team elke dag opnieuw. Een goede band met je medewerkers vind je heel belangrijk, maar ook de klanten krijgen alle aandacht. Van binnenkomst totdat ze de deur uitlopen met een fantastisch kapsel: klanten voelen ze zich op hun gemak in jouw salon.